Waarom ECU flashen (chiptunen)?

Betere afstelling

Betere re-mapping, gezonder voor de motor. Vaak handig bij nieuwe set-up, zoals een andere uitlaat

Meer vermogen

Meer koppel en pk
(+5 tot 15%)

Verwijderen begrenzingen

Zoals versnellingsafhankelijke en snelheid

Meer souplesse

Een beter doseerbaar gasrespons, geen 'bokkerig' en onvoorspelbaar rijgedrag

Hoe werkt ECU flashen?

Wij optimaliseren jouw motorfiets op maat door wijzigingen in de ECU (re-mappen)  op basis van de volgende parameters.

Brandstofmap optimalisatie

De brandstoffen mappen worden aangepast: op bepaalde punten worden de brandstofmap verrijkt en op andere punten verarmd.

Ontstekingstijdstip optimalisatie

Door iets meer brandstof in te spuiten in combinatie met een optimale(r) ontstekingstijdstip levert de motor meer vermogen. 

Lucht/brandstof-ratio optimalisatie

Voor meer vermogen en meer comfort moet de lucht/brandstofratio in een optimale verhouding blijven.

Veiligheid & comfort

Op een veilige manier het maximale eruit halen. Na de tuning is de verbeterde drivability net zo belangrijk als het verhogen van vermogen en koppel. Een optimale ratio komt de levensduur van de motor ten goede en zorgt voor minder (milieu)vervuiling.

OPTIES

AFHANKELIJK VAN MERK/MODEL


Betere rijprestaties
Geoptimaliseerde vermogens curve
Meer vermogen (pk) & koppel
Meer pit, souplesse & rijcomfort
Verwijderen gasstand beperkingen en snelheid begrenzing
Verhoogde toerenbegrenzen
Optimaliseren brandstof mapping
Optimaliseren ontsteking mapping
Verwijderen versnellingsafhankelijke vermogensbegrenzer
Verwijderen gasstand restricties
Verhoogd stationair toerental
Verhogen van de toerenbegrenzer naar ieder gewenste waarde
Verwijderen snelheidsbegrenzing
Vermindering van overtollig afremmen op de motor
Verbeterde gascontrole en gasreactie
Verwijdering injectiestop bij deceleratie
Permanent verwijderen van de foutcodes
Velocity stack switching aanpassen